Erasmus+ projekto MAD – Make a difference! (liet. „Pa(si)keisk!“) dalyviai iš Italijos, Vokietijos, Latvijos, Nyderlandų ir Lietuvos kovo 24-30 dienomis susitiko Italijos Bjelos mieste. „Ryto“ gimnazijai ir Lietuvai atstovavo grupė mokinių – Kamilė Baranauskaitė, Gabija Bočkutė, Martynas Žižys, Daira Bagdanavičiūtė, Greta Jakubauskaitė ir Gabrielė Miliauskaitė, projekto išvykoje juos lydėjo anglų kalbos mokytoja Lina Šerkšnaitė ir projekto koordinatorė Gitana Stukienė.
Pirma diena. Pirmą projekto veiklos dieną Bjeloje pradėjome vizitu į partnerių italų mokyklą. Išvydę senovinį ornamentais puoštą pastatą, nustebome – IIS Eugenio Bono mokykla nė iš tolo nepriminė mūsų gimnazijos, greičiau savivaldybę ar kokį nors muziejų. Nenuostabu: mokykla buvo atidaryta 1913 metais ir pavadinta jos įkūrėjo Eugenio Bono vardu. Po oficialių pasveikinimų italų mokiniai mus supažindino su mokyklos erdvėmis, parodė, kaip atrodo klasės. Didelį įspūdį paliko chemijos laboratorija. Ten viskas yra išlikę nuo mokyklos įkūrimo laikų ir patalpa ne vienam iš mūsų priminė filmą apie Harį Poterį. Taip pat aplankėme mokyklos rūsį, kuriame įkurtas mokyklos muziejus. Čia pilna kailių, audimo staklių (Bjelos regionas garsėja tekstilės pramone) ir kitų išlikusių istorinių objektų. Norėdami artimiau susipažinti su projekto dalyviais iš Latvijos, Nyderlandų ir Vokietijos, žaidėme integracinius žaidimus, bendravome.
Mus priėmusios italų šeimos kasdien siūlė veiklą per pietų pertraukas ar pasibaigus tos dienos projekto užsiėmimams. Vaikštinėjome po miestą – džiugino Italijos saulė ir šiluma. Bjelos miestas yra išskirtinio grožio. Dėmesį traukė senoviniai pastatai ir siauros gatvelės. Sužinojome, kad italai ketina įtraukti Bjelos miestą į UNESCO istorinio paveldo sąrašą. Ragavome įvairių itališkos virtuvės patiekalų: pirmadienį, visiems susirinkus bendrai vakarienei, vizito šeimininkai italai kiekvienas atsinešė savo šeimos pagamintą tradicinį italų patiekalą. Mums, lietuviams, skaniausia buvo lazanija. Molto delizioso! (liet. Labai skanu)
Antra diena. Antradienio rytą iškart pradėjome nuo projekto užsiėmimų. Susiskirstę į grupes su mokiniais iš kitų šalių ir pasiruošę priemones ir medžiagas darbui, gaminome apskritimus iš kartono, figūros centre klijavome savo nuotraukas. Vėliau jungėme apskritimus prie draugų figūrų ir taip „plėtėme savo socialinių ryšių tinklą“. Pabaigoje susibūrė didelis bendras ratas draugų, nes visi mes buvome kieno nors pažįstamų pažįstami ar susiję vienas su kitu tam tikrais ryšiais. Kaip vėliau mums paaiškino žaidimo „Social Network“ kūrėjai italai, jų tikslas buvo parodyti, kad mes visi bendruomenėje esame vienaip ar kitaip susiję.
Tą pačią dieną projekto dalyviai pristatė namų darbus – ką mokiniai nuveikė savo mokyklose ruošdamiesi vizitui į Italiją. Vėliau mažose grupėse aptarėme antradienio veiklų prasmę. Tarp darbų mokykloje turėjome pertraukėlę, per kurią italai mokiniai surengė šokių ore pasirodymą. Smagu buvo bendraudami su italais ir kitų tautų atstovais, pažinti kitus ir pasakoti apie save ir Lietuvą.
Trečia diena. Kaip ir kiekvieną rytą, trečiadienį pradėjome skaniais itališkais pusryčiais su kapučino kavos puodeliu. Susirinkus į mokyklą visiems MAD projekto nariams, pasiskirstėme į grupes ir išėjome į skirtingas įstaigas. Mūsų užduotis buvo apsilankyti pabėgėlių integracijos centre, Karite, „Casa Torrione“, „Olympic ball“ ir neįgalių žmonių namuose. Visos įstaigos turi kilnų tikslą – padėti žmonėms, turintiems skirtingų socialinių problemų. Pavyzdžiui, „Casa Torrione“ yra šeimos namai, kurie padeda moterims, kurios dėl jas užklupusių negandų liko be namų. Kiekviena moteris turi savo atskirą kambarį, o darbuotojai, dirbantys tuose namuose, padeda joms susirasti darbą. Kalbant apie šių namų istoriją, jie yra pastatyti 1911 metais ir tais pačiais metais Carlo Torrione (kurio pavarde ir pavadinti šie namai) buvo paaukoti bažnyčiai. Pabėgėlių integracijos centre susitikome su darbuotojais, sprendžiančiais įvairias pabėgėlių problemas ir padedančiais jiems integruotis į Italijos visuomenę. Darbuotojai yra savo darbo entuziastai, skiriantys visas jėgas, kad padėtų žmonėms. Grįžusi į mokyklą, kiekviena grupė pristatė vietas ir institucijas, kuriose apsilankė. Tai buvo įdomi patirtis.
Vakarienės vykome į „Malvarosą“. Šis prabangus šalia Bjelos esantis restoranas išsiskiria tuo, kad jame dirba žmonės, turintys negalią. Po vizito restorane supratome, kad žmonės su negalia gali dirbti tokį patį darbą kaip ir sveikieji, gali siekti svajonių ir realizuoti save darbe. Pagarba restorano šeimininkui, suteikiančiam visiems lygias galimybes!
Ketvirta diena. Ketvirtadienį išvykome į kalnus aplankyti Pjemonto regioną. Kone kiekvienas Italijos miestelis šiame regione pasitinka senovine pilimi ar įspūdinga bažnyčia. Sužinojome, jog Pjemontas – mums puikiai pažįstamų skanėstų „Nutella“ bei „Rafaello“ gimtinė. Autobusu pasiekėme kelionės tikslą – Pie Di Cavallo kalno papėdę. Visi kartu grožėjomės kalnų didybe, snieguotomis jų viršūnėmis. Buvome sužavėti įspūdingų krioklių. Lydimi geros nuotaikos, apžiūrėjome kitas miestelio vietas – gyvenamuosius namus, senus pastatus, siauras gatveles ir akmenimis grįstus kelius. Vėliau dirbome grupėse, sprendėme kryžiažodį, atlikome kitas užduotis, susijusias su vietove, kurioje lankėmės, užėjome į Rosazza kapines ir bažnyčią. Galiausiai sėdome į autobusus ir, pavargę, bet pilni teigiamų emocijų, vykome atgal į Bjelą.
Penkta diena. Paskutinį projekto vizito Bjeloje rytą susirinkome mokykloje, kur mums buvo įteiktos padėkos už dalyvavimą Erasmus+ programoje. Atsisveikindami susibūrėme bendrai nuotraukai, dėkojome MAD projekto vizito organizatoriams iš Bjelos ir palinkėjome vieni kitiems gero kelio į namus.
Vietos italai mokiniai pasiūlė vėliau namo išvykstantiems projekto dalyviams nors trumpam nuvykti į Lombardijos regiono sostinę Milaną. Kaip galėjome atsisakyti tokio pasiūlymo? Milane pamatėme garsiąją Milano katedrą. Nors katedra tuo metu buvo restauruojama, buvome sužavėti jos grožio ir didybės. Sužinojome, kad Milano katedra yra viena didžiausių pasaulyje ir šio architektūros šedevro statybos truko daugiau negu 600 metų. Trumpą išvyką į Milaną užbaigėme skanaudami itališkus ledus.
Projekto vizitas Bjelos mieste mums labai patiko, nes susiradome daug naujų draugų, patobulinome anglų kalbos žinias ir komunikacinius įgūdžius, taip pat daug sužinojome apie kitas kultūras, kitų tautų tradicijas ir gyvenimo būdą. Galime drąsiai sakyti, kad projektas „Pa(si)keisk“ mus tikrai keičia – tampame komunikabilesni, atviresni naujovėms, keičiasi mūsų požiūris į pasaulį, socialines problemas. Tikime, kad tai tik pradžia keisti savo ir kitų gyvenimą.
MAD projekto Bjeloje dalyviai
Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.
-
- Paskelbta: 2019-03-21
- Kategorija: Projektinė veikla
Erasmus+ projekto MAD – Make a difference! (liet. „Pa(si)keisk!“) dalyviai... -
- Paskelbta: 2019-03-09
- Kategorija: Projektinė veikla
Erasmus+ projekto Let‘s BET for heritage! (liet. „Vienykimės Europos... -
- Paskelbta: 2019-02-11
- Kategorija: Projektinė veikla
Vasario 8 dieną grupė gimnazijos mokinių ir mokytojų – Erasmus+ MAD projekto dal... -
- Paskelbta: 2019-02-06
- Kategorija: Projektinė veikla
Sausio 30 dieną grupė gimnazijos mokinių ir mokytojų – Erasmus+MAD projekto daly... -
- Paskelbta: 2018-12-05
- Kategorija: Projektinė veikla
Lapkričio 24-30 dienomis Rumunijos Buzau mieste vyko pirmas Erasmus+ “Let’s BET... -
- Paskelbta: 2018-11-21
- Kategorija: Projektinė veikla
Erasmus+ projekto Let‘s BET for heritage! – Let us bring Europe toget... -
- Paskelbta: 2018-11-15
- Kategorija: Projektinė veikla
Pirmas MAD – Make a difference! projekto dalyvių susitikimas vyko lapkričio... -
- Paskelbta: 2018-11-04
- Kategorija: Projektinė veikla
Erasmus+ projekto MAD – Make a difference! (liet. „Pa(si)keisk!“) dalyviai... -
- Paskelbta: 2018-11-01
- Kategorija: Projektinė veikla
Spalio 8-10 dienomis įvyko pirmasis Erasmus+ projekto Let‘s BET for heritage! –...